Hvem er vi

Ådum Idræts Børnehave og vuggestue er beliggende i et lille lokal samfund, hvor vi er i et tæt samarbejde med skolen.

Vi er en alders opdelt institution med vuggestue gruppe og 3 børnehavegrupper. Vuggestue gruppen opdeles i 2 grupper efter behov.

Vi en certificeret idrætsbørnehave og vuggestue og arbejder med Idræt, leg og bevægelse som redskab for at nå de pædagogiske mål.

• Vi indretter børneuniverset, så der er udviklende lærings miljøer i hele huset, til læring hele dagen. Fokus på at udvikle mere på legepladserne.
  •        Personalet er opmærksom på, at børnene bruger og opsøger de udfordringer, vi tilbyder bl.a. på legepladsen og i rummene.
  •        Personalet tager udgangspunkt i det enkelte barns udvikling, så det oplever tryghed og glæde ved at være i bevægelse.
  •        Personalet tilbyder og deltager aktivt i aktiviteter, ture og projekter, der udfordrer børnenes motorisk, Vi husker at krop imiterer krop.
  •        Personalet er i hverdagen opmærksomme på, at inddrage det sanselige omkring os. At høre, lugte, føle, smage og mærke, f.eks. Ligge i græsset og kigge på skyerne, være i et rum og lytte til musik, at mærke sin krop og kunne mærke sig selv. Husk alle har værdi i sig selv, uden at kunne præstere.
  •        Personalet er aktive sammen med børnene, nogle gange trækker vi os og er observerende.  Vi er anerkendende, støttende, opmuntrende og motiverende i forhold til krop og bevægelse. Vores  forskelligheder er vores styrke, derved er vi dynamiske.
  •        Personalet er bevidst på, at børnene ikke er bange for at tage udfordringer op, samt at de kontinuerligt udvikler deres motoriske, sanselige og kropslige kompetencer.
  •        Personalet er bevidst omkring krop og bevægelse i planlægningen af ture, aktiviteter, og projekter med særlig fokus på det motoriske.
  •        Personalet giver hinanden rum/plads til vores forskelligheder.
  •        Personalet inddrager forældrene i barnets hverdag.
  •        Personalet er smilende og imødekommende over for børn, forældre, samarbejdspartnere og kollegaer.